• 1402/07/09 - 18:04
  • - تعداد بازدید: 194
  • - تعداد بازدید کنندگان: 167
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

مرکز درمان ناباروری بیمارستان فیروزآبادی شهرری افتتاح شد

اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۳ کشور در بیمارستان فیروزآبادی شهرری با حضور نماینده ولی فقیه و تولیت حرم عبدالعظیم حسنی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

20736.mp3 مرکز درمان ناباروری بیمارستان فیروزآبادی شهرری افتتاح شد
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، افتتاح مرکز ناباوری سطح سه، اورژانس اطفال،مراقبت های ویژه ، آنژیوگرافی وسالن همایش بیمارستان فیروز آبادی با حضور وزیر بهداشت، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، رئیس واعضای رهیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. 
 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم  ضمن تبریک ایام میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: بسیار خوشحالیم که در این ایام شاهد افتتاح پروژه‌ای خدماتی در یکی از بهترین بیمارستان‌های شهر تهران هستیم. این افتخار بسیار بزرگی که در دولت مردمی نصیب ما شد که بیمارستان‌های بسیار خوبی را در جنوب شهر تهران افتتاح کنیم.
بهرام عین‌اللهی با اشاره به جمعیت مستفر در جنوب شهرتهران که از اقشار زحمتکش و بعضا محروم نیز هستند افزود :یکی از سیاست‌های مهم دولت این بود که امکانات لازم را برای مردم جنوب تهران فراهم کند
عین اللهی تصریح کرد: در حال حاضر هر آنچه که مورد نیاز مردم جنوب تهران در بخش درمان است در این بیمارستان فراهم شده و انواع و اقسام تخصص‌ها و پزشکان در سطح بسیار عالی در این بیمارستان خدمات‌دهی می‌کنند.
وی  افزود: در جنوب تهران لازم بود که با توجه به هزینه‌های سنگین ناباروری اقدام لازم صورت پذیرد به همین منظور  امروز اولین مرکز ناباروری سطح 3 که شامل تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته است در این مرکز افتتاح شد تا با روش‌ها و اقدامات پیشرفته در جنوب تهران امکان فرزندآوری را برای زوج‌های به صورت رایگان فراهم کنند.
وزیر بهداشت  درادامه  مراسم  افتتاح بخش های مختلف بیمارستان فیروز آبادی افزود : بیمارستان فیروزآبادی یکی از بیمارستان‌های باسابقه کشور است که به دست مبارک آیت‌الله فیروزآبادی تأسیس شد و با توجه به قدمتی که داشت لازم بود نوسازی و بهسازی در آن صورت گیرد که به همت دولت مردمی تجهیز کامل انجام شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای خارجی خواهان تجهیزات ایرانی هستند گفت: این مرکز به تمامی آزمایشگاه‌های پیشرفته، اتاق‌های عمل تخصصی و غیره مجهز است و بسیاری از این تجهیزات از تولیدات داخلی تأمین شده است.
دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در منطقه شهر ری با جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر دو بیمارستان فیروزآبادی و هفت تیر با 800 تخت بستری در مجموع وجود دارد.که این تعداد تخت کمتر از متوسط کشوری می باشد و ضرورت افزایش تعداد تخت های بستری در این منطقه محسوس است.
امروز با راه اندازی و تجهیز بخش هایی جدید ما خدمات درمانی بهتری ارائه خواهیم کرد.
 
وی افزود : امروزه با مساعدت دولت سیزدهم هزینه های درمان ناباروری در مراکز دولتی به صورت رایگان می باشد. در مرکز درمانی فیروزآبادی نیز سه فلوشیپ مشغول ارائه خدمات تخصصی سطح 3 ناباروری می باشند و مردم جنوب شهر هم اکنون امکان بهره مندی از این خدمات درمانی را خواهند داشت.
پازوکی درباره اقدامات درمان تهاجمی قلبی نیز توضیحاتی را ارائه کرد و امروز بخش اینترونشن ، کت لب و بخش آنژیوگرافی در بیمارستان افتتاح شد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: هم اکنون سه متخصص و فوق تخصص اقدامات تهاجمی قلبی در بیمارستان فیروزآبادی شروع به ارائه خدمات درمانی تهاجمی قلبی کرده اند و بهره مندی از این امکانات درمانی در بالاترین سطح بین المللی برای مردم جنوب شهر تهران تا ورامین فراهم شده است.
دکتر علی طیبی رئیس بیمارستان فیروزآبادی ضمن توضیح در مورد بخش های افتتاح شده، گفت:
هم اکنون ماهانه 12 هزار نفر  به اورژانس و 8 هزار نفر به درمانگاه های ما مراجعه می کنند و هچنین 700 عمل جراحی در ماه در بیمارستان فیروزآبادی انجام می شود. در ماه های آینده ما شاهد افزایش پذیرش بیماران در این مرکز درمانی خواهیم بود.
 
وی افزود: در جنوب تهران به جز بیمارستان شهدای هفتم تیر که بیمارستان تروما است بیمارستان دیگری که دارای بخش مراقبت های ویژه باشد وجود ندارد و کمبود تخت مراقبت های ویژه در این منطقه به شدت احساس می شد. که با اضافه شدن  11 تخت مراقبت های ویژه تحت عنوان بخش ICU5، در مجموع 50 تخت مراقبت های ویژه در این بیمارستان دایر است که قسمت بزرگی از نیازهای درمانی مردم منطقه را برطرف می کند.
درحاشیه این مراسم از تندیس آیت الله فیروزآبادی واقف این بیمارستان نیز در مقابل ساختمان جدید بیمارستان رونمایی شد.
مرکز درمان ناباروری سطح ۳ این بیمارستان به وسعت ۷۷۰ متر مربع با ۶ تخت، ۲ اتاق عمل و بخش‌های جنین شناسی و آندرولوژی ، بخش‌های اورژانس اطفال به مساحت ۱۶۰ متر مربع و ۶ تخت، مراقبت‌های ویژه (ICU) به مساحت ۲۷۰ متر مربع و ۱۱ تخت، آنژیوگرافی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، ۵ تخت و دو اتاق عمل قلب باز و سالن همایش‌های بیمارستان فیروزآبادی به مساحت ۲۱۲ متر مربع و گنجایش ۱۲۰ نفر در مجموع با هزینه 995 میلیارد ریال افتتاح شد.
پایان مطلب//
  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 20736
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings