• 1402/06/01 - 10:31
  • - تعداد بازدید: 202
  • - تعداد بازدید کنندگان: 175
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بدرقه کاروان درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به کربلا معلی

آیین بدرقه کاروان اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارائه خدمات درمانی به زائرین اباعبدالله الحسین در راهیپمایی اربعین برگزار شد.

19219.mp3 بدرقه کاروان درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به کربلا معلی

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی  سه شنبه سی و یکم مرداد 1402 در مراسم بدرقه کاروان اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران به راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: زائرین اباعبدالله الحسین در راهپیمایی اربعین، نمونه جامعه ای هستند که شگل گیری آن در دوران ظهور امام زمان (عج) وعده داده شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نمایش اوج ایثار، یگانگی و همدلی است، افزود: به لطف سالار شهیدان امام حسین (ع) امسال نیز توانستیم با اعزام کاروان دانشگاه علوم پزشکی ایران سهم کوچکی در راهپیمایی اربعین داشته باشیم.

 

وی گفت: کاروان اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران در یکی از موکب های مسیر نجف به کربلا با ارائه خدمات درمانی اورژانسی و تخصصی در خدمت زائران هستند و همچنین با اختصاص چهل تخت بیمارستانی در شهر کربلا، خدمات تخصصی و فوق تخصصی از خدمات آزمایشگاهی تا عمل های جراحی ارائه خواهند کرد.

 

پازوکی با اشاره به تلاشهای معاونت درمان و مدیریت دفتر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای برنامه ریزی این سفر، گفت: از کاروان اعزامی و حتی افرادی که داوطلب حضور در این رویداد بودند اما به دلیل محدودیت ها امکان حضور آنان فراهم نشد، قدردانی می کنم و امیدوارم با کوله باری پر توشه از این سفر معنوی به کشور برگردید و یک سال آینده را با انرژی مضاعف در خدمت هموطنان باشید.

 

در ادامه دکتر علی مشکی؛ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: حدود هزار نفر از پزشکان، پرستان و سایر همکاران برای خدمت به زائرین در اربعین حسینی داوطلب بودند.

 

وی با بیان اینکه موکب درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در عمود 1092 در مسیر نجف به کربلا مستقر است، افزود: 80 پزشک عمومی و متخصص داخلی، اطفال، طب اورژانس، زنان و ارتوپد و همچنین شانزده پرستار، 10 داروساز و تکنسین داروخانه در این موکب به صورت شبانه روزی به زائرین خدمت می کنند.

 

مشکی تشریح کرد: در عمود 1092 دو زائرسرای مجزا برای خانم ها و آقایان قرار دارد و کاروان اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ساختمانی دو طبقه کنار این زائرسراها مستقر خواهد شد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با هیات مدیره بیمارستان الحجه کربلا هماهنگ شده تا چهل تخت بیمارستانی و ده تخت مراقبت های ویژه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران باشد تا خدمات درمانی رایگان به زائران ارائه شود.

 

وی در پایان گفت: اولین کاروان دانشگاه علوم پزشکی ایران پنج شنبه دوم و گروه بعدی نیز هشتم شهریور ماه 1402 از طریق مسیر هوایی به نجف اعزام می شوند.

پایان مطلب//

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 19219
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings