• 1402/05/08 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 115
  • - تعداد بازدید کنندگان: 96
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سیستان و بلوچستان/ معاینه 5 هزار چابهاری

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از معاینه 5 هزار نفر از اهالی منطقه پلان چابهار در اردوی جهادی سه روزه دانشگاه علوم پزشکی ایران در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

18317.mp3 اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سیستان و بلوچستان/ معاینه 5 هزار چابهاری

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دکتر علی مشکی با بیان این مطلب گفت: یکی از اهداف ذاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی رسیدگی به بهداشت و درمان مناطق کم برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته نشستی با همکاری معاونت بهداشت و درمان نیرو زمینی سپاه و حضور استاندار و مسئولین استان سیستان و بلوچستان و مدیران بهداشت و درمان چهار دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی و بقیه الله برگزار شد، افزود: در آن جلسه مصوب شد که استان سیستان و بلوچستان به چهار بخش تقسیم شده و مسئولیت ارائه خدمات بهداشت و درمان هر بخش به یکی از این چهار دانشگاه علوم پزشکی سپرده شود.

 

مشکی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در منطقه چابهار انتخاب شد؛ بنابراین سال گذشته بازدیدهای میدانی متعددی از منطقه انجام گرفت و منطقه پلان از توابع شهرستان چابهار به عنوان منطقه عملیاتی انتخاب شد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران یاد آور شد: دلیل انتخاب این منطقه وجود روستاهای اقماری زیاد با ساکنان کم برخوردار از نظر اقتصادی و معیشتی بود.

 

وی گفت: پس از انتخاب منطقه پلان به عنوان پایگاه خدمت رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسات متعددی با حضور دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار و نخستین دوره سه روزه از ویزیت های جامع تخصصی در روزهای پایانی تیرماه 1402 انجام شد.

 

مشکی درباره روند ویزیت و غربالگری بیماران عنوان کرد: برای انجام این ماموریت درمانی 25 نیروی تخصصی از تمامی رشته‌های داخلی، اطفال، زنان، ارتوپدی، جراحی چشم، جراحی اعصاب به منطقه اعزام و حدود پنج هزار ویزیت رایگان انجام شد؛ دارو نیز به صورت رایگان در اختیار افراد و بیمارانی که نیازمند بودند، قرار گرفت.

 

وی افزود: فهرستی از افرادی که نیاز به اعمال جراحی و یا برای ادامه درمان‌شان نیاز به پیگیری های بعدی داشتند، نیز تهیه شد تا افرادی که امکان درمان در منطقه برای آنان وجود ندارد با هزینه خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایران به یکی از مراکز درمانی در تهران منتقل شوند.

 

مشکی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در پاییز مجددا تیم تخصصی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد و پیش بینی شده است در بیمارستان بزرگی که سپاه در آنجا مستقر خواهد کرد به صورت صحرایی حدود 200 جراحی انجام شود و ویزیت‌های تخصصی بیشتری نیز انجام شود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه های این ماموریت جهادی درمانی به صورت خیریه از بین پزشکان جمع آوری می شود، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر دارد تا زمانی که این تیم مدیریتی در دانشگاه مستقر است، حداقل سالی یک تا دو بار در استان سیستان و بلوچستان این برنامه درمانی انجام شود.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی ما فقط مختص استان سیستان بلوچستان نخواهد بود و به تازگی پیشنهاد برای انجام این ماموریت درمانی در استان هرمزگان هم داشته ایم که در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

 

مشکی در پایان گفت: ما تلاش می کنیم که به زودی سیستم ویزیت های از راه دور و برخط را راه اندازی کنیم و از این سیستم برای پیگیری درمان بیماران از راه دور بهره خواهیم برد.

پایان مطلب//

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 18317
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings