نام و نام خانوادگی مسئول : دکتر احمد ملکی

سوابق مدیریتی :

  • مشاور معاونت امور قراردارد شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • مدیربیمارستان فیروزآبادی
  • قائم مقام رئیس بیمارستان فیروزآبادی
  • مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مدیر سامانه 1690وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی
  • رئیس اداره نظارت درمان وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی
  • مدیر مرکز ملی رسیدگی و پاسخگویی به شکایات 190اداره کل بازرسی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی


محل استقرار: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی درمانی ایران -  اتاق شماره 430

معرفی واحد:
 
اداره اعتباربخشی با هدف پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه در راه دستیابی به بالاترین سطح کیفیت و رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات بالینی و مراقبتی ،با برنامه های تعالی خدمات بالینی ادغام و در راستای رسالت و چشم انداز حوزه درمان و همگام با اهداف کلان ابلاغی و استراتژیهای تدوین شده گام بر میدارد.
اداره اعتبار بخشی پس از احیا دانشگاه، مجددا در شهریور ماه 1392 تشکیل و شروع به فعالیت نمود هدف اصلی این اداره پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه می باشد و در راه دستیابی به این مهم از طریق برگزاری برنامه های آموزشی عمومی و اختصاصی سعی و تلاش می نماید.

خط مشی اعتبار بخشی بیمارستانها:
  • اداره اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه و مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش به­منظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از دستورالعمل اعتبار بخشی بیمارستانها و سایر بخشنامه ها و دستورالعمل ها اهداف زیر را دنبال می­کند: 
  • ارتقاء مستمر کیفیت برنامه­ریزی، هماهنگی و اعتبار بخشی  بیمارستانها
  • افزایش سطح دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی مناسب با استفاده از ابزار اعتبار بخشی
  • ارتقای مستمر توانمندی روسا، مدیران و کارکنان بیمارستانها از طریق آموزش های مستمر
  • افزاش رضایتمندی مشتریان
  • افزایش رضایتمندی کارشناسان
  • افزایش سطح دانش ومهارت کارشناسان از طریق برگزاری آموزش های مستمر
 اعتقادات و باورها:
  • اعتبار بخشی عادلانه بیمارستان‌ها
  • پایبندی به اصول علمی و استانداردها
  • ارائه خدمات موثر و کارآمد

تمرکز بر سه محور:

  • مشتری مداری
  • ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان خود و بیمارستان‌ها 
  • ​پایبندی به اصول و ارزش ­ها و کرامت انسانی و حقوق مشتریان

اهم وظایف و فعالیت ها:

  • نظارت بر اجرای صحیح ضوابط واستانداردهای تعیین شده از طریق بازدیدهای ادورای  وارزیابی مستمر اعتباربخشی بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود تحت پوشش
  • ارتباط وهماهنگی با اداره اعتباربخشی وزارت متبوع بمنظور اخذ وکسب آخرین دستورالعمل های مربوطه
  • رسیدگی به شکایات واصله در خصوص اعتباربخشی بیمارستان ها از سوی ارگانهای مختلف
  • برنامه ریزی جهت آموزش مسئولین بیمارستانها ومراکز جراحی محدود بمنظور اجرا وپیاده نمودن ضوابط و استانداردهای اعتباربخشی
  •    پایش اطلاعات مراکز ومدیریت دسترسی روسائ بیمارستان های تحت پوشش در سامانه الکترونیک اعتباربخشی وزارت متبوع توسط نماینده رسمی دانشگاه  
  •  بررسی و تائید سنجه های خودارزیابی  بیمارستانهای تحت پوشش و ارسال به وزارت از طریق سامانه
  •  ارسال سامانه ای اعتراض های وارده بیمارستانهای تحت پوشش پس از بررسی و تایید و اخذ تاییدیه از وزارت متبوع
  • نظارت و پایش مستمر تمامی مراحل خود ارزیابی ، ارزیابی داخلی و ارزیابی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
  •   رفع  ابهامات وپاسخگویی به اشکالات بیمارستانها ومراکز جراحی محدود تحت پوشش جهت استقرار استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی
  • مکاتبه  با سازمانهای بیمه گر و ارزیابان جهت حضور در جلسه  بازدید ارزیابی جامع و هماهنگی جهت تامین وسایل ایاب و ذهاب و اسکان آنها

 

 

Template settings