نام و نام خانوادگی مسئول : دکتر احمد ملکی
سوابق مدیریتی :
- مشاور معاونت امور قراردارد شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام
- مدیربیمارستان فیروزآبادی
- قائم مقام رئیس بیمارستان فیروزآبادی
- مشاور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران
- مدیر سامانه 1690وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی
- رئیس اداره نظارت درمان وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی
- مدیر مرکز ملی رسیدگی و پاسخگویی به شکایات 190اداره کل بازرسی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
محل استقرار: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی ایران - اتاق شماره 430
معرفی واحد:
اداره اعتباربخشی با هدف پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه در راه دستیابی به بالاترین سطح کیفیت و رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات بالینی و مراقبتی ،با برنامه های تعالی خدمات بالینی ادغام و در راستای رسالت و چشم انداز حوزه درمان و همگام با اهداف کلان ابلاغی و استراتژیهای تدوین شده گام بر میدارد.
اداره اعتبار بخشی پس از احیا دانشگاه، مجددا در شهریور ماه 1392 تشکیل و شروع به فعالیت نمود هدف اصلی این اداره پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه می باشد و در راه دستیابی به این مهم از طریق برگزاری برنامه های آموزشی عمومی و اختصاصی سعی و تلاش می نماید.
خط مشی اعتبار بخشی بیمارستانها:
- اداره اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه و مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش بهمنظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از دستورالعمل اعتبار بخشی بیمارستانها و سایر بخشنامه ها و دستورالعمل ها اهداف زیر را دنبال میکند:
- ارتقاء مستمر کیفیت برنامهریزی، هماهنگی و اعتبار بخشی بیمارستانها
- افزایش سطح دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی مناسب با استفاده از ابزار اعتبار بخشی
- ارتقای مستمر توانمندی روسا، مدیران و کارکنان بیمارستانها از طریق آموزش های مستمر
- افزاش رضایتمندی مشتریان
- افزایش رضایتمندی کارشناسان
- افزایش سطح دانش ومهارت کارشناسان از طریق برگزاری آموزش های مستمر
اعتقادات و باورها:
- اعتبار بخشی عادلانه بیمارستانها
- پایبندی به اصول علمی و استانداردها
- ارائه خدمات موثر و کارآمد
تمرکز بر سه محور:
- مشتری مداری
- ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان خود و بیمارستانها
- پایبندی به اصول و ارزش ها و کرامت انسانی و حقوق مشتریان
اهم وظایف و فعالیت ها:
- نظارت بر اجرای صحیح ضوابط واستانداردهای تعیین شده از طریق بازدیدهای ادورای وارزیابی مستمر اعتباربخشی بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود تحت پوشش
- ارتباط وهماهنگی با اداره اعتباربخشی وزارت متبوع بمنظور اخذ وکسب آخرین دستورالعمل های مربوطه
- رسیدگی به شکایات واصله در خصوص اعتباربخشی بیمارستان ها از سوی ارگانهای مختلف
- برنامه ریزی جهت آموزش مسئولین بیمارستانها ومراکز جراحی محدود بمنظور اجرا وپیاده نمودن ضوابط و استانداردهای اعتباربخشی
- پایش اطلاعات مراکز ومدیریت دسترسی روسائ بیمارستان های تحت پوشش در سامانه الکترونیک اعتباربخشی وزارت متبوع توسط نماینده رسمی دانشگاه
- بررسی و تائید سنجه های خودارزیابی بیمارستانهای تحت پوشش و ارسال به وزارت از طریق سامانه
- ارسال سامانه ای اعتراض های وارده بیمارستانهای تحت پوشش پس از بررسی و تایید و اخذ تاییدیه از وزارت متبوع
- نظارت و پایش مستمر تمامی مراحل خود ارزیابی ، ارزیابی داخلی و ارزیابی نهایی بیمارستانهای تحت پوشش از طریق سامانه الکترونیک اعتباربخشی
- رفع ابهامات وپاسخگویی به اشکالات بیمارستانها ومراکز جراحی محدود تحت پوشش جهت استقرار استاندارد ها و سنجه های اعتباربخشی
- مکاتبه با سازمانهای بیمه گر و ارزیابان جهت حضور در جلسه بازدید ارزیابی جامع و هماهنگی جهت تامین وسایل ایاب و ذهاب و اسکان آنها