• 1402/08/29 - 13:12
  • - تعداد بازدید: 100
  • - تعداد بازدید کنندگان: 78
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران

مراسم جشن ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار برگزار شد

مراسم جشن ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار شد.

38763.mp3 مراسم جشن ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ،مراسم جشن ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه برگزار شد.
پازوکی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار درباره دانشگاه نسل نو توضیح داد و گفت : یکی از اهدافی کهه باید مورد توجه قرار گیرد تولید علم و پرداختن به آن است .تعداد مقالات پرستاری ارائه شده از کشورمان در سطح آسیا رتبه بالایی دارد و ما موفق شده‌ایم در سال گذشته بیشتر از۲۰۰ مقاله پرستاری در ژورنال‌های معتبر جهانی به چاپ برسانیم. رتبه بعد از ایران ترکیه و با فاصله زیاد از ما کشور عربستان قرار دارد.
وی درباره اهمیت بین المللی سازی توضیح داد : بین المللی سازی شاخص‌های مختلفی دارد یکی از این شاخص‌ها ارتباط بین المللی پرستاران ایرانی با پرستاران منطقه و دیگر کشورهای دنیا است.  وجود دانشجویان خارجی از موارد دیگر بین‌الملل سازی دانشگاه است در همین راستا بحث یادگیری و تسلط به زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان دنیا بسیار حائز اهمیت است.
 
پازوکی درباره توریست درمانی را از دیگر از معیارهای بین‌المللی شدن برشمرد و افزود: ما نیاز داریم استانداردهای ارائه خدمات درمانی خود را ارتقا دهیم تا در زمینه جذب بیماران بین الملل موفق شویم .
وی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز از میان ۱۵۰۰ دانشگاه در سراسر دنیا هم طراز با دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ای بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دنیا را دارا است. همچنین در شاخص بهداشت دانشگاه ما در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در بین ۱۱۰۱ دانشگاه از ۹۶ کشور شد.
پازوکی درباره خلق ثروت که از دیگر اهداف دانشگاه است توضیح داد و گفت : دانشگاه نسل ۳ باید بتواند خلق ثروت کند. دانشگاه هاروارد ۱۲ میلیارد دلار درآمد سالانه اش می باشد. ما نیز باید تلاش کنیم که درآمدزایی انجام دهیم تا همه کارکنان بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.
پازوکی ضمن تاکید براهمیت دادن به دانش های روز دنیا و همچنین هوش مصنوعی گفت : ما باید بکوشد تا بین ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه هوش مصنوعی باشیم.
هوش مصنوعی به کمک پرستاران در نوشتن گزارش پرستاری می آید/ بیمارستان هاشمی نژاد پایلوت استفاده از هوش مصنوعی
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران به توضیح درباره اختصاص زمان بسیار زیاد پرستار به گزارش نویسی پرداخت و گفت :بخش عمده وقت پرستاران در حال حاضر صرف نوشتن گزارش پرستاری می‌شود که می توان با استفاده از دانش هوش مصنوعی این زمان را مدیریت کرد و به امور بهتری چون حضوربالینی و آموزش بیماران اختصاص داد.
پازوکی تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان هاشمی نژاد به عنوان پایلوت استفاده از هوش مصنوعی انتخاب شده است و ما با اختصاص هزینه و کمک گرفتن از یک شرکت دانش بنیان در تلاش هستیم که مسئله گزارش نویسی را برای پرستاران تسهیل کنیم و مدت زمان آن را برای هر بیمار به دو دقیقه کاهش دهیم.
 

وی گفت : بخش خصوصی مکمل بخش دولتی است . ما باید بخش خصوصی را به چشم رقیب نبینیم و باید از نوآوری آنان الگو بگیریم.
رئیس دانشگاه به  بحران جمعیت اشاره کرد و افزود :  پرستارن باید در بخش‌های ناباروری کمک کنند تا به این معضل کشور حل شود.
 
 دکتر مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره صبر و شکیبایی حضرت زینب کبری در صحرای کربلا توضیح داد و از پرستاران خواست این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهند .
وی همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم گرد و گفت : هم اکنون ما شاهد رشادت‌ها و ایستادگی پرستاران در غزه هستیم که در جنگی نابرابر علی رغم مشکلات و زیر آوار ماندن خانواده‌های خود ایستادند و به مردم خدمت کردند و هم اینک ۲۲۰ نفر از پرستاران در آنجا به شهادت رسیدند و این خود نوعی الگوبرداری از حضرت زینب (س) است.
مشکی همچنان از اعلام آمادگی تیم‌های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت : زمانی که امکان خدمت رسانی به مردم مظلوم غزه وجود داشته باشد به کمک آنها خواهیم رفت و برای درمان آنها خواهیم شتافت . امید داریم با ظهور حضرت مهدی (عج) بساط کفر برچیده شود.
وی از زحمات و جانفشانی‌های پرستاران در ایام کرونا یاد کرد و افزود : در زمانی که بیماری کرونا در اوج خود بود کادر پرستاری از سلامت کشور دفاع کردند و جلوتر از کادر پزشکی خدمت کردند.
مشکی از سخنان رهبر انقلاب یاد کرد و گفت پرستاران فرشتگان رحمت بیماران هستند و از جایگاه رفیعی برخوردارند .
وی همچنین بر لزوم علمی بودن این جایگاه تاکید کرد و گفت : جایگاه پرستاری فقط صرفاً محدود به دارو دهی به بیماران نیست و امید است با تمهیداتی که انجام شده این رشته بتواند جایگاه علمی خود را به دست آورد.
 

تعرفه‌گذاری صحیح و اجرای فوق‌العاده خاص از مطالبات اصلی پرستاران به دستور رییس جمهور در حال پیگیری است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره بحث تعرفه گذاری صحبت کرد و گفت در دولت اخیر این بحث مطرح شد. که با اصلاحاتی که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است به زودی شاهد اصلاحات این طرح خواهیم بود.
مشکی درباره افتتاح بیمارستان 300 تخته امام خمینی شهریار توضیح داد و تصریح کرد : در روز گذشته که شاهد افتتاح بیمارستان شهریار بودیم مسائل صنفی پرستاری با رئیس جمهور در میان گذاشته شد. یکی از این موارد بحث پرداخت فوق العاده خاص پرستاری بود که دکتر رئیسی در این مورد موافقت کرد و دستور پیگیری آن را به وزیر بهداشت دادند.
راه اندازی مهد کودک در تمامی مراکز درمانی دولتی
موضوع دیگری که در این روز مورد بحث قرار گرفت توجه به رفاهیات و جوانی جمعیت بود مشکی گفت : پرستاران نباید دغدغه نگهداری از فرزندان خود را داشته باشند لذا با مذاکراتی که با رئیس جمهور انجام شد ایشان دستور دادند در تمام مراکز درمانی مهد کودک افتتاح شود.
 
علیرضا نجفی سرپرست مدیریت پرستاری از دیگر سخنرانان این روز بود 
وی ضمن قدردانی از زحمات پرستاران با بیان شعار روز پرستار" مردم در قلب پرستاران و پرستاران‌ در قلب مردم " از پرستاران خواست در حرفه خود صبر و شکیبایی پیشه کنند و احترام به بیماران را سرلوحه کار خود قرار دهند.
در پایان مراسم از پرستاران نمونه بیمارستان های دولتی و خصوصی ، پرستاران نمونه در حوزه ایمنی بیمار ، پرستاران بسیجی فعال و پرستارانی که مادران چندین فرزند بودند با تقدیم لوح و هدایا تقدیرشد. 
گفتنی است دکتر عبدالوهاب برادران معاون دانشجویی و دکتر محمد عباسی رییس دانشکده پرستاری و مامایی و دکتر فاطمه سرو سرپرست دفتر رییس دانشگاه از دیگر حضار این جلسه بودند.
پایان مطلب.//
  • گروه اخبار : انتصابات
  • کد خبر : 38763
:
کلیدواژه ها
سارا حجازی
خبرنگار

سارا حجازی

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings