• 1402/11/16 - 10:23
  • - تعداد بازدید: 104
  • - تعداد بازدید کنندگان: 92
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه جلسه هم اندیشی روسای بیمارستان ها :

رفع نواقص و تمدید پروانه بیمارستان ها ضروری و جدی است

جلسه هم اندیشی روسا و مدیران بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور معاون درمان دانشگاه برگزار شد. در این جلسه مواردی چون تمدید پروانه بیمارستان ها و پرداخت تعرفه پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

323346.mp3 رفع نواقص و تمدید پروانه بیمارستان ها ضروری و جدی است

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، جلسه هم اندیشی روسا و مدیران بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه برگزار شد.

 

مشکی درباره تمدید پروانه بیمارستان ها اخطار داد وی گفت : درصورت تمدید نشدن پروانه بیمارستان ها و بروز حادثه، پیامدهای این اتفاق گریبان گیر همه خواهد بود.در پروانه بیمارستان ها باید تمامی بخش های فعال قید شود. در هین راستا نیاز به تشکیل یک تیم متشکل از کارشناسان اداره های ارزیابی و انطباق فضای فیزیکی و دفتر فنی می باشد. این تیم وظیفه دارد تا اردیبهشت ماه از بیمارستان ها بازدید به عمل بیاورند و مشکلات این مراکز را که باعث عدم تمدید پروانه هایشان شده بررسی و رفع کنند.

 

وی افزود : بیمارستان ها باید در صورت جابه جایی نماینده های قانونی مراکز خود ، این مورد را به معاونت درمان سریعا اعلام کرده و جایگزین این افراد را مشخص کنند. همچنین مدیران پرستاری در بسیار از بیمارستان ها در در حال بازنشست شدن هستند لذا از روسای مراکز درمانی می خواهیم در انتخاب جایگزین این افراد با اداره پرستاری معاونت درمان هم مشورت کنند تا مناسب ترین فرد برای این جایگاه انتخاب شود. مدیران پرستاری باید با سابقه کاری بالا بوده و تعامل خوبی با روسای بیمارستان ها داشته باشند آنها لازم است برنامه منسجمی در برنامه کاری خود دنبال کنند. در این صورت ما کمترین دغدغه را در مدیریت پرستاری مراکز تحت پوشش خود خواهیم داشت.

 

مشکی از بازنشست شدن مدیر اداره پرستاری دانشگاه خبر داد و گفت :  مدیر اداره پرستاری از اول اسفند بازنشست خواهند شد. ضمن تشکر از زحمات آقای نجفی خانم بیتا کامرانفر به عنوان جانشین ایشان در این سمت انتخاب شدند.

 

در ادامه جلسه گزارشی از درآمد و باز توزیع تعرفه مراقبت های پرستاری توسط کارشناس اداره آمار و مدارک پزشکی ارائه شد.درآمد تعرفه های پرستاری به صورت 85 درصد به کادر پرستاری و 4 درصد به کادر غیر پرستاری به عنوان کارانه توزیع خواهد شد.

 

فهیمه سهیلی پور معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران از دیگر حضار این جلسه بود.

سهیلی پور درباره اهمیت تصویب شدن رشته های جدید و حفظ اعتبار رشته های قدیم صحبت کرد وی گفت : اولویت اول دانشگاه ما اضافه کردن تخت های بستری نمی باشد بلکه تلاش می کنیم برای راه اندازی رشته های جدید مجوز بگیریم و اعتبار رشته های قدیم خود را نیز حفظ کنیم .

 

وی درباره آموزشی شدن تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : تصمیم داریم تمامی بیمارستان های دولتی تحت پوشش خود را علاوه بر درمانی آموزشی کنیم و با چالش های آن مقابله خواهیم کرد این کار برای آموزش بهتر فراگیران رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

در پایان جلسه پیشنهاد شد داروخانه چند بیمارستان به صورت آزمایشی از نظارت مجموعه مدد خارج شده و توسط خود مرکز درمانی اداره شوند. این کار برای مقایسه عملکرد این داروخانه ها و سنجش میزان درآمدزایی آنها انجام خواهد شد.

 

گفتنی است در این جلسه دکتر ساجده ریاضی معاون توسعه دانشگاه ، مدیران مالی ، بودجه و منابع انسانی نیز حضور داشتند.

  • گروه اخبار :
  • کد خبر : 323346
:
کلیدواژه ها
سارا حجازی
خبرنگار

سارا حجازی

تصاویر

Template settings