• 1403/02/06 - 17:51
  • - تعداد بازدید: 84
  • - تعداد بازدید کنندگان: 64
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه MRI ایران در مرکز درمانی شهدای یافت آباد

پیشرفته ترین دستگاه MRI ایران باحضور وزیر بهداشت ، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاون درمان دانشگاه در مرکز درمانی شهدای یافت آباد افتتاح شد. همچنین دقایقی قبل از افتتاح این دستگاه رئیس جمهور هم از این بیمارستان بازدید کردند.

331754.mp3 راه اندازی پیشرفته ترین دستگاه MRI ایران در مرکز درمانی شهدای یافت آباد

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، پیشرفته ترین دستگاه MRI ایران باحضور وزیر بهداشت ، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاون درمان دانشگاه در مرکز درمانی شهدای یافت آباد افتتاح شد. همچنین دقایقی قبل از افتتاح این دستگاه رئیس جمهور هم با حضور در این مرکز درمانی از آنجا بازدید کرد.

 

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درباره دستگاه MRI بیمارستان شهدای یافت آباد گفت : امروز یکی از پیشرفته ترین دستگاه های MRI کشور در بیمارستان یافت آباد افتتاح می شود . این دستگاه نیاز مردم منطقه جنوبی تهران را برطرف خواهد کرد. همچنین ما امید داریم بتوانیم بقیه نیاز های مردم منطقه را نیز برطرف کنیم .

 

دکتر علی شهرآشوب رییس مرکز تصویربرداری بیمارستان شهدای یافت آباد درباره این دستگاه پیشرفته توضیح داد .

 

وی گفت : این دستگاه  1.5 تسلا است که از تکنولوژی هلیوم بهره می برد. این تکنولوژی جدید باعث می شود که به جای استفاده از 2000 لیتر هلیوم تنها وجود 8 لیتر هلیوم در آن کفایت کند.که این امر باعث صرفه جویی زیادی در خرید هلیوم از خارج از کشور می شود.

 

شهر آشوب افزود : خراب شدن چیلر آب سرد خنک کننده این دستگاه باعث از کار افتادن آن نمی شود. ما در دستگاه های قدیم این مشکل را داشتیم که کوچکترین مشکل در چیلرها ،دستگاه MRI  را تا مدتها ازکار می انداخت و هلیوم زیادی باید از خارج از کشور برای راه اندازی مجدد آن تامین می شد. هدر رفت هلیوم در این دستگاه صفر است .

 

وی اذعان داشت: مانیتورینگ حیات بیمار با این دستگاه سازگار است.گیت فلزیاب یکی دیگر از مواردی است که این دستگاه به آن مجهز می باشد و در صورتی که شی فلزی همراه هر فرد باشد سریع آژیر هشدار آن به صدا در می آید. همچنین سیستم های هشداردهنده سیم کارتی در این دستگاه تعبیه شده که به 12 تلفن وصل است . اگر در عملکرد دستگاه مشکلی ایجاد شود و ارور دهد سریع پیام هشدار به این تلفن های همراه مخابره می شود. تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل دستگاه برطرف شود.

 

 مدیران بیمارستان درخواست تهیه دستگاه جدید سی تی اسکن  را از وزیر بهداشت داشتند که وزیر بهداشت در این مورد قول مساعد داد. 

 

گفتنی است دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با حضور در بخش سوختگی بیمارستان از بیماران این بخش عیادت کرد.

  • گروه اخبار : اخبار داخلی,اخبار مراکز درمانی
  • کد خبر : 331754
:
کلیدواژه ها
سارا حجازی
خبرنگار

سارا حجازی

تصاویر

Template settings