• 1402/07/19 - 15:21
  • - تعداد بازدید: 85
  • - تعداد بازدید کنندگان: 70
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

خبرهایی خوش از بیمارستان رسول اکرم (ص)

مراسم افتتاح بخش های نوسازی شده بیمارستان رسول اکرم (ص) و مرکز جدید تحقیقات هوش مصنوعی وآزمایشگاه استخوان تمپورال با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

21218.mp3 خبرهایی خوش از بیمارستان رسول اکرم (ص)

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، مراسم افتتاح بخش های نوسازی شده مراقبت های ویژه قلبی CCU  ، دپارتمان  پزشکی ورزشی ، طب کار، سالن اجتماعات حضرت ابوالفضل(ع) ، مرکز جدید تحقیقات هوش مصنوعی ، آزمایشگاه استخوان تمپورال و همچنین مهد کودک بیمارستان رسول اکرم (ص) با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر محسن آخشته مدیر درمان دانشگاه برگزار شد.

دکتر عبدالرضا پازوکی در این مراسم با اشاره به فعال کردن موضوع پزشکان اجتماعی و خانواده گفت دانشگاه علوم پزشکی ایران  توانست در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت به عنوان فعال ترین دانشگاه در تربیت و به کارگیری پزشک با مسئولیت اجتماعی  انتخاب شود.

وی افزود : رنکینگ دانشگاه در حال حاضر بین 600 تا 800 جهانی می باشد و تلاش ما برای ارتقا رتبه دانشگاه در سطج بین الملل است و این با کمک اساتید ، دانشجویان و کارکنان در بخش های مختلف محقق خواهد شد.

وی به کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی ایران در رنکینگ بین المللی تایمز از میان هزار دانشگاه کاندید در سراسر جهان در حوزه ارائه خدمات بهداشتی اشاره کرد و گفت : اقدامات گسترده ما در زمینه های بهداشتی و غربالگری  و همچنین واکسیناسیون و آموزش مادران باردار به ما کمک کرد تا این رتبه را کسب نماییم همچنین ما در اراده اقدامات درمانی خود هیچ تبعیضی بین مراجعین ملیت های مختلف نگذاشتیم که این یکی از عوامل موفقیت ما در کسب نمره برتر ارزیابی تایمز بود.

پازوکی که ریاست گروه جراحی چاقی و درون بین دانشگاه علوم پزشکی ایران  رانیز به عهده دارد درادامه گفت گروه جراحی چاقی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سطح بین الملل بسیار مطرح می باشد و ما در جایگاه سوم از میان 72 کشور پس از آمریکا و چین ایستاده ایم.دو روش از 14 روش شناخته شده در جراحی چاقی مربوط به اساتید ما می باشد که در دنیا از این روش ها برای این دسته از جراحی ها استفاده می شود.

پازوکی از تلاش دانشگاه برای بازسازی بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت و اذعان داشت: ما موفق به کسب مجوز های مختلف برای بازسازی بیمارستان شدیم و همچنین در صدد هستیم از زمینی در نزدیکی بیمارستان برای ساخت همراه سرا و پارکینگ برای همراه بیماران استفاده کنیم . همچنین ساخت خوابگاه دانشجویی در این زمین نیز مد نظر قرار داده ایم. از دیگر اقداماتی که برای آن برنامه ریزی کرده ایم انتقال دانشکده توانبخشی از خیابان میرداماد به مجاورت بیمارستان رسول اکرم (ص) است زیرا هم بیمارستان امکان استفاده از پتانسیل های این دانشکده را خواهد داشت و هم چنین اساتید و دانشجویان این دانشکده می توانند از فضای درمانی بیمارستان بهره ببرند.

پازوکی به استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی تاکید کرده وافزود: مقام معظم رهبری به استفاده از دانش هوش مصنوعی بسیار اهمیت می دهند . ما باید برای تولید علم کوشا باشیم زیرا درصورتی که از دنیا عقب بمانیم مجبور می شویم ففقط مصرف کننده بمانیم و شرط بقا همسو شدن با این پیشرفت علم است.

وی در انتهای سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های رییس وپرسنل بیمارستان رسول اکرم (ص) در باره این بیمارستان گفت : بیمارستان رسول اکرم (ص) مهم ترین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی ایران است .این بیمارستان با 860 تخت بستری و بیش از سیصد هیات علمی و هزار دانشجوی رشته های پزشکی و پیراپزشکی از اصلی ترین بیمارستان های سطح کشور نیز محسوب می شود .وی از تمامی اساتید خواست با بهره گیری از تمامی منابع تلاش خود را به کار بندند که در سطوح بین المللی نیز این بیمارستان را مطرح کنند

در ادامه این مراسم دکتر نبیونی رییس بیمارستان رسول اکرم (ص) و دکتر مهرداد دیانتی مدیر بیمارستان گزارشی از اقدامات انجام شده در بیمارستان را ارائه کردند.

گفتنی است بخش های مراقبت های ویژه قلبی CCU بیمارستان ،دپارتمان پزشکی ورزشی، سالن اجتماعات حضرت ابوالفضل(ع) بازسازی و مرکز  تحقیقات هوش مصنوعی و آزمایشگاه استخوان تمپورال دراین مراسم مورد بهره برداری قرارگرفتند همچنین بازسازی وساخت بخش جدید آنژیوگرافی، بخش جراحی و بخش پزشکی هسته ای از پروژه های عمرانی این  بیمارستان است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید

دکتر پازوکی ضمن بازدید از مرکز تحقیقات هوش مصنوعی از دکتر امین جهانبخشی جراح مغز و اعصاب و نایب رییس مرکز تحقیقات هوش مصنوعی خواست درباره اقدامات این مرکز توضیح دهد.

جهان بخشی از همکاری این مرکز تحقیقات با اساتید و دانشجویان رشته هوش مصنوعی دانشگاه شریف و تربیت مدرس خبر داد و اظهار کرد : ما در صدد چاپ مقالات علمی زیادی در این زمینه هستیم و در حال حاضر 4 مقاله ما در نشریات بین المللی در زمینه هوش مصنوعی چاپ شده است. ما با تحقیقاتی که در حال انجام آن هستیم تلاش می کنیم تا از طریق آزمایش و مشاهده اثر دهی ژن ها بر روی داروهای سرطان تجویز دارو های سرطان را از حالت تجربی خارج کنیم و به طور دقیق اعلام کنیم چه دارویی برای چه سرطانی باید تجویز شود و این امر بیش ترین تاثیر را خواهد داشت.

جهان بخشی دیگر طرح های پژوهشی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی را برای رییس دانشگاه تشریح کرد و اعلام کرد : از دیگر طرح های ما می توان به طرح تشخیص بیماری پارکینسون از طریق خصوصیات جمجمه با کمک هوش مصنوعی ، تشخیص بیماری پارکینسون با کمک نوار مغزی که طرحی مشترک با دانشگاه مونترال کانادا است ، پروژه تعیین مسیر عبور الکترود برای تحریک عمقی مغز در درمان بیماری پارکینسون ،تشخیص تورم بدخیم بدنبال سکته مغزی با کمک هوش مصنوعی که در کنگره جهانی مغز و اعصاب 2023 این طرح قرار است مطرح شود و تشخیص تنگی کانال نخاعی اشاره کرد.

  • گروه اخبار : اخبار مراکز درمانی
  • کد خبر : 21218
:
کلیدواژه ها
سارا حجازی
خبرنگار

سارا حجازی

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings