• 1402/12/12 - 08:51
  • - تعداد بازدید: 122
  • - تعداد بازدید کنندگان: 93
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارائه خدمات درمانی جهادی بار دیگر به چابهار رفت

دکتر علی مشکی معاون درمان و رییس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه 28 نفر متخصص از رشته های مختلف و جمعی از کادر درمان به منطقه کم برخوردار پلان شهرستان چابهار رفت. این تیم درمانی در مدت حضور یک هفته ای خود موفق به انجام 6000 ویزیت سرپایی و 113 عمل جراحی شدند.

324167.mp3 تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای ارائه خدمات درمانی جهادی بار دیگر به چابهار رفت

دکتر علی مشکی معاون درمان و مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه گروه جهادی درمانی برای انجام اعمال جراحی و ارائه خدمات درمانی رایگان به منطقه پلان شهرستان چابهار رفت.

 

مشکی درباره اقدامات درمانی انجام شده در مدت یک هفته حضور خود در منطقه پلان توضیح داد.

وی گفت : یکی از وظایف اصلی ما ارائه خدمات درمانی به آحاد جامعه است وخدمت رسانی به مناطق کم برخوردار در اولویت ما است. در خردادماه سال جاری با 40 نفر از تیم درمانی خود به پلان آمدیم و 4000 ویزیت انجام شد.این اقدام ما رضایت مندی بالایی را در منطقه به دنبال داشت و به ما انگیزه داد که دوباره به این منطقه بیاییم و با همکاری بیمارستان سیار شهید صدوقی اصفهان موفق به انجام 113 عمل جراحی مختلف شدیم.بیماران قبل از آمدن تیم ما به چابهار معاینه شده و کاندیدهای جراحی انتخاب شده بودند.

 

مشکی درباره ارائه خدمات درمانی سرپایی  توضیح داد. وی گفت : ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران منطقه پلان در درمانگاه مرکز جامع سلامت پلان در دو نوبت صبح و عصر انجام شد و حدودا 6000 بیمار در این فرصت یک هفته ای که تیم تخصصی ما در منطقه مستقر بودند ویزیت سرپایی شدند. عده ای از این بیماران پس از این ویزیت های سرپایی برای عمل های جراحی کاندید شدند.

 

وی در مورد انجام اعمال جراحی پیچیده تصریح کرد:  در این مدت عمل های جراحی با پیچیدگی کمتر را در خود منطقه انجام دادیم اما برخی از اعمال جراحی مانند جراحی های مغز و اعصاب جز عمل های پیچیده محسوب می شد که نیازمند تجهیزات پیشرفته تر و امکانات بیش تر بود و حتی در سطح استان سیستان بلوچستان انجام آنها مقدور نبود. هماهنگی  این بیماران برای انجام جراحی انجام خواهد شد و این بیماران به صورت رایگان با هواپیما به تهران منتقل شده و در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران تحت عمل جراحی و مداوا قرار خواهند گرفت.

 

مشکی نتایج و تاثیرات مثبت روانی در انجام کارهای خداپسندانه جهادی را تشریح کرد : انجام این کارهای جهادی در درجه اول ثمره اش برای خود ما پزشکان است و در روحیه ما تاثیر مثبت بسزایی دارد.پزشکان با حضور در مناطق محروم و مشاهده شرایط بهداشت و درمان آنجا با مشکلات مردم آشنا می شوند. این مسئله باعث می شود ما خودمان را به روزتر و فعال تر کنیم و برای ادامه کار مشتاق تر شویم. با خدمات رسانی به مردم مناطق کم برخوردار ما خودمان ساخته خواهیم شد و از اجر اخروی آن بهره خواهیم برد.گاهاً شاهد این هستیم پزشکان بعد از دیدن شرایط خود از هزینه های شخصیشان برای درمان و انتقال بیماران به تهران کمک می کنند.

 

دکتر علی مشکی معاون درمان و مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به توضیح درباره برنامه های جهادی بسیج پرداخت و اذعان داشت : اردوهای جهادی در بخش های مختلفی دائما در حال انجام است.دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال گذشته انجام برنامه های جهادی را در دستور کار خود قرار داده است و قرار است از این قبیل کارها به طور مستمر انجام شود.دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان معین منطقه چابهار با همکاری دکتر ایرج ضاربان رییس دانشکده علوم پزشکی چابهار در تلاش است زیرساخت های منطقه را اصلاح کرده و تغییرات خوبی را به وجود آورد.حضور موقتی ما فقط به صورت مسکنی خواهد بود. با آموزش هایی که به پزشکان منطقه خواهیم داد راه را به آنان نشان می دهیم و در آینده نیاز به حضور فیزیکی ما نخواهد بود و این پزشکان به تنهایی دانش کافی برای ارائه خدمات درمانی را یاد می گیرند. مسئولان باید برای پزشکان این مناطق کم برخوردار ایجاد انگیزه شود تا پس از کسب آموزش های لازم در منطقه بمانند. تا تلاش ها به ثمر برسد.

 

وی افزود : در این اردوی جهادی ما 28 پزشک که 6 نفر از آنان عضو هیات علمی دانشگاه بودند ما را همراهی کردند. این پزشکان متخصصان بیهوشی ، داخلی ، عمومی ، داروسازان ، جراحان مغز و اعصاب ، ارتوپدی ، چشم ، زنان زایمان ، گوش حلق و بینی  ، قلب ، جراحی عمومی ، فوق تخصص های اطفال ، قلب اطفال ، نرولوژی اطفال ، دندان پزشکان بودند . همچنین گروهی از پرستاران و کارشناسان اتاق عمل هم به همراه این تیم تخصصی به پلان اعزام شدند.

 

گفتنی است سردار احمد اخوان فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه ، سردار محمد کرمی استاندار سیستان بلوچستان ، دکتر ایرج ضاربان رییس دانشکده چابهار ، دکتر مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرماندار چابهار و بخشدار منطقه پلان از نحوه ارائه خدمات درمانی بازدید کردند.

  • گروه اخبار : اخبار داخلی
  • کد خبر : 324167
:
کلیدواژه ها
سارا حجازی
خبرنگار

سارا حجازی

تصاویر

Template settings