• 1402/04/11 - 12:48
  • - تعداد بازدید: 191
  • - تعداد بازدید کنندگان: 158
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برای بالا بردن کیفیت درمان برنامه ریزی کنیم / درمان و تشخیص درست بیماری منجر به کاهش هزینه هاست

اولین جلسه هم اندیشی رؤسا بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه و دیگران مدیران معاونت درمان برگزار شد.

17071.mp3 برای بالا بردن کیفیت درمان برنامه ریزی کنیم / درمان و تشخیص درست بیماری منجر به کاهش هزینه هاست

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان ، جلسه هم اندیشی رؤسا بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور معاون درمان برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : دانشگاه علوم پزشکی ایران جمعیت پنج و نیم میلیون نفر یعنی در حدود یک سوم کل جمعیت تهران و حومه را تحت پوشش قرار داده است و بالاترین تعداد تخت های فعال بیمارستانی در کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی می باشد.لذا بحث حفظ کرامت بیماران و همراهان آنان در رأس کار ما است و باید در شأن مردم عزیزمان باشد و رؤسا و مدیران بیمارستان ها باید این امر را سرلوحه کار خود قراردهند.

مشکی گفت: رهبر معظم انقلاب (ره) بارها تأکید کرده اند باید کاری کنیم که بیماران جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشند، پس ما هم در مراکز درمانی باید تلاش کنیم برخورد مناسبی با بیماران و همراهانشان صورت گیرد و در مورد روند درمان و فرآیندهای بیمارستان نیازمند شفاف سازی و توضیح دقیق به بیماران هستیم.

وی بیان کرد : ما در سیستم درمان باید برای کیفیت و کمیت درمان برنامه ریزی درستی داشته باشیم و با تشخیص و درمان درست بیماری میزان مدت بستری بیماران را در بیمارستان کاهش دهیم. با ترخیص به موقع هزینه های مازاد به بیماران تحمیل نخواهد شد.

معاون درمان به اهمیت به روز بودن تجهیزات تشخیصی درمانی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت تلاش ما این است که برای به روز کردن این تجهیزات از وزارت بهداشت بودجه بگیریم.

امور رفاهی و حقوقی کارکنان از دیگر مواردی بود که مشکی درباره آن توضیح داد و اذعان کرد تلاش معاونت درمان و معاونت توسعه پرداخت حقوق و مزایا عادلانه به کارکنان است وی افزود با جذب کادر درمانی که به زودی صورت می پذیرد سعی در توزیع عادلانه کار در میان پرسنل داریم که این امر به بالا رفتن رضایتمندی کارکنان منجر خواهد شد.

توجه به اقتصاد درمان و بحث توریسم سلامت از دیگر مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به آن پرداخت وی تصریح کرد بهره بردن از روش های علمی و نیروی متخصص در بحث اقتصاد درمان منجر به کاهش هزینه ها در مراکز درمانی خواهد شد و هزینه های هتلینگ کاهش محسوسی خواهد داشت.

وی در ادامه  از رؤسا بیمارستان های خواست که برای جذب بیماران خارجی و فعال کردن بخش های VIP مراکز درمانی خود برنامه ریزی کنند.برنامه ریزی درست در این دو زمینه به خلق ثروت و درآمدزایی منجر خواهد شد.

اهمیت طرح انطباق بیماران در اعتباربخشی بیمارستانی ، درج اطلاعات درست و به موقع بیماران در سامانه یکپارچه HIS بیمارستانی ، حفظ حریم خصوصی بیماران از طریق نصب پرده های ما بین تخت های بیماران ، اعلام خطاهای پرستاری  RCA به معاونت درمان  و برنامه ریزی برای تکرار نشدن این اشتباهات ، لزوم رعایت کد پوششی و مرتب بودن لباس کادر درمان و دیگر پرسنل بیمارستان ها از دیگر مواردی بود که مدیران معاونت درمان به آن پرداختند.

در پایان جلسه رؤسای بیمارستان ها در مورد مشکلات و چالش هایی که با آن مواجه هستند توضیح دادند و ضمن ابراز رضایت از برگزاری این جلسه هم اندیشی خواستار تداوم برگزاری آن در ماه های آتی شدند.

 

  • گروه اخبار : گروه های محتوا
  • کد خبر : 17071
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings