دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

معرفی/اهم وظایف و فعالیت ها

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

اداره اعتبار بخشی

AWT IMAGE

نام ونام خانوادگی مسئول: دکتر سعیده مهدی پور

سوابق مدیریتی:

مسئول ستاد فوریتهای پزشکی معاونت درمان و دارو در سال 1376

  • نماینده ریاست دانشگاه در امور کالاهای پزشکی در سال 1376
  • سرپرست اداره ارزشیابی و نظارت از سال 1378

پزشک معتمد معاونت درمان در سال 1378

  • رئیس کمیته علمی تحقیق و بررسی معاونت درمان در سال 1379

عضو و مربی مدیریت جامع کیفیت معاونت درمان از سال 1381

قائم مقام و جانشین مدیر درمان از سال 1382 الی 1384

مسئول برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در سال 1386

مسئول ستاد اقامه نماز معاونت در سال 1387

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی از سال 1384 الی 1389

عضو کمیته تدوین آیین نامه 193 در سال 1388

سرپرست بخش فرهنگی بسیج جامعه پزشکی از سال 1386

  • عضو کمیته اجرایی برگزاری بزرگداشت ایام دهه فجر سال 1386
  • عضو کمیته راهبردی معاونت درمان و دارو در سال 1386
  • عضو کمیته عفونت بیمارستانی دانشگاه در سال 1389
  • رئیس اداره اعتبار بخشی معاونت درمان در سال 1392
  • سرپرست مدیریت درمان در سال 1392

ایمیل سازمانی:mahdipour.s@iums.ac.ir

Etebar.treatment@iums.ac.ir

محل استقرار:معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی ایران - اتاق شماره 430-434

تیم کارشناسی اداره شامل:

خانم ها: منصوره یعقوبی فر ، زهرا سلطانی رضوانده

آقای شهرام شاهرخ

معرفی واحد:

اداره اعتبار بخشی پس از احیا دانشگاه مجددا در شهریور ماه 1392 تشکیل و شروع به فعالیت نمود هدف اصلی این اداره پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی در بیمارستانها و سایر مراکز تابعه می باشد و در راه دستیابی به این مهم از طریق برگزاری برنامه های آموزشی عمومی و اختصاصی سعی و تلاش می نماید .

خط مشی اعتبار بخشی بیمارستانها:

اداره اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه و مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش به­منظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از دستورالعمل اعتبار بخشی بیمارستانها و سایر بخشنامه ها و دستورالعمل ها اهداف زیر را دنبال می­کند:

ارتقاء مستمر کیفیت برنامه­ریزی، هماهنگی و اعتبار بخشی بیمارستانها ،

افزایش سطح دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی مناسب با استفاده از ابزار اعتبار بخشی،

ارتقای مستمر توانمندی روسا، مدیران و کارکنان بیمارستانها از طریق آموزش های مستمر ،

افزاش رضایتمندی مشتریان ،

افزایش رضایتمندی کارشناسان،

افزایش سطح دانش ومهارت کارشناسان از طریق برگزاری آموزش های مستمر

اعتقادات و باورها :

اعتبار بخشی عادلانه بیمارستانها

پایبندی به اصول و ارزش­ها و کرامت انسانی و حقوق مشتریان

پایبندی به اصول علمی و استانداردها

ارائه خدمات موثر و کارآمد

تمرکز بر سه محور:

فرآیند نگری

مشتری مداری

ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایتمندیمشتریان خود و بیمارستانها

اهم وظایف و فعالیت ها:

برنامه ریزی سالیانه جهت انجام اعتبار بخشی مراکز و موسسات درمانی تابعه دانشگاه

نظارت بر اجرای صحیح ضوابط و استانداردهای تعیین شده از طریق اعتبار بخشی مداوم مراکز و موسسات

ارتباط و هماهنگی با دفتر اعتبار بخشی موسسات درمانی وزارت متبوع بمنظور اخذ و کسب آخرین دستورالعمل های مربوطه

رسیدگی به شکایات واصله در خصوص اعتبار بخشی بیمارستانها از سوی ارگانهای مختلف

برنامه ریزی جهت آموزش مسئولین مراکز و موسسات درمانی به منظور اجرا و پیاده نمودن ضوابط اعتبار بخشی

نظارت بر ارائه طرحهای پیشنهادی و اصلاحی فرم استاندارد اجرایی اعتبار بخشی به دفتر ارزشیابی وزارت متبوع

تهیه و تنظیم گزارش از فعالیتها و نحوه پیشرفت امور و ارائه مشکلات موجود به مقام مافوق

برنامه ریزی جهت آموزش کارشناسان ارزشیابی جهت ارتقاء سطح علمی آنان و همچنین پژوهش در زمینه های مختلف اعتبار بخشی

برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانسها و کارگاههای آموزش علمی و عملی برای کارشناسان اعتبار بخشی

تحقیق و بررسی ، ایجاد و اصلاح استانداردهای کاربردی در رابطه با اعتبار بخشی بیمارستانها


دفعات مشاهده: 34 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر