دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences


معرفی/اهم وظایف و فعالیت ها

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

اداره اقتصاد درمان

نام و نام خانوادگی مسئول : نرگس پاک
مدرک تحصیلی:
کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی

سوابق مدیریتی :

  • مسئول واحد مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 1372
  • مسئول فن آوری اطلاعات مدیریت درمان دانشگاه ایران 1376
  • مسئول هماهنگی امور عمومی مدیریت درمان دانشگاه ایران 1385
  • سرپرست واحد آمار و مدارک پزشکی معاونت درمان دانشگاه ایران از مهر 1392
  • دبیر کمیته تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه ایران از مهر 1392
  • دبیر کمیته تحول سلامت معاونت درمان از سال 1393 تا 1395
  • رئیس اداره اقتصاد درمان از دی‌ماه سال 1395

ایمیل سازمانی : pak.n@iums.ac.ir

تلفن: 66707140 داخلی رئیس اداره:  208                       داخلی کارشناسان: 168 و 169                     فکس: 66736360      66714796
 

محل استقرار : معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران– اتاق شماره 439 و 429

تیم کارشناسی اداره به ترتیب حروف الفبا: 

  • دکترمهنازابطحی: کارشناس دارویی
  • سیمین اسحاقیان:  کارشناس اقتصاد درمان
  • سحر امینی: کارشناس اقتصاد درمان
  • مهسا صفی زاده:کارشناس اقتصاد درمان
 ​همکاران پاره وقت: اکرم رحمانی و سعیدابراهیمی عرب

معرفی واحد:
اداره اقتصاد درمان از اسفند ماه سال 94 به منظور دسترسی به اهداف وزارت متبوع و دانشگاه در راستای ارتقاء اثر بخشی و اقتصاد سنجی فرآیندها تشکیل گردید. و فعالیت رسمی خود را از دی ماه 1395 شروع نموده است.
 

 

اهم وظایف و فعالیت ها:

 

  • برگزاری جلسات آموزشی به منظور توانمند سازی و انتقال دانش و فناوری به واحدهای ستادی و مراکز تابعه؛
  • شرکت در جلسات مرتبط با واحد، تشکیل کارگاه ها و همایش های مرتبط با حوزه اقتصاد درمان؛
  • برگزاری جلسات با کمیته های اقتصاد درمان، دارو  و تجهیزات پزشکی بیمارستان های تحت پوشش؛
  • برگزاری جلسات فصلی شورای هماهنگی بیمه برای تعامل هرچه بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران و سازمان های بیمه گر پایه؛
  • شرکت در جلسات مشترک اقتصاد درمان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران؛
  • نظارت بر  اسناد پزشکی بیمارستان در راستای اجرای طرح تحول پزشکی مطابق دستورالعمل سازمان بیمه سلامت؛
  • نظارت بر عملکرد عقد قرارداد بیمه های مکمل در مراکز تابعه؛
  • انجام بازدید از مراکز تابعه و رفع نواقص موجود اسناد بیمارستانی مرتبط با واحد؛
  • پیگیری مشکلات بیمه ای و وصول مطالبات از سازمان های بیمه گر؛​
  • دریافت و ابلاغ به موقع تعرفه ها در مراکز بستری و سرپایی تحت پوشش؛
  • نظارت بر اجرای صحیح کتاب ارزش های نسبی در مراکز درمانی بستری  و سرپایی تابعه؛
  • تحلیل هزینه های بیمارستان  و ارائه راهکار کاهش هزینه ها و افزایش درآمد
  • بررسی علل کسورات در بیمارستان های تابعه و ارائه راهکار جهت کاهش کسور؛
  • نظارت و تحلیل بر ثبت به موقع صحیح اطلاعات در پرتابل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(حوادث ترافیکی، HSE و سجاد)
  • مطالعه و برنامه ریزی جهت بررسی و تحلیل شاخص های اقتصاد در مان؛
  • پیگیری اختصاص اعتبارات و همکاری در توزیع مصدومین ترافیکی
  • بررسی پرونده های مصدومین ترافیکی بیمارستان های غیردولتی؛
  • همکاری در اجرای راهنماهای طبابت بالینی؛
  • همکاری جهت برگزاری جلسات قطب ده کلان کشور
  • همکاری جهت استقرار استحقاق سنجی ، رسیدگی الکترونیک به اسناد و....
  • طراحی چک لیست درزمینه های مرتبط و انجام بازدید در خصوص 10 % تخت بیمه تکمیلی ، کسورات ، منابع ومصارف و...
  • همکاری با وزارت متبوع در زمینه بازدیدهاو ارائه پیشنهادات

دفعات مشاهده: 2317 بار   |   دفعات چاپ: 118 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر