جمعه ٠٢ آبان ١٣٩٣
 
لینک های مهم

 
 
 
 
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2406
 بازدید امروز : 557
 کل بازدید : 209370
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 0.7610
معاون درمان

دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی ایران

معاون درمان

نام ونام خانوادگی مسئول:  دکتر رضا پایدار

مدرک تحصیلی:متخصص جراحی عمومی

سوابق مدیریتی:

v      رئیس مرکز بهداشتی درمانی زاغه (استان لرستان )

v      رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلفان (استان لرستان )

v      رئیس بخش اورژانس بیمارستان فیروآبادی

v      رئیس بخش جراحی بیمارستان فیروزآبادی

v      رئیس بیمارستان شهدای یافت آباد

v      رئیس بیمارستان فیروزآبادی

v      معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1389 تا قبل از انحلال دانشگاه

v      قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

v      رئیس بخش جراحی اورژانس بیمارستان میلاد

v      رئیس پلی کلینک و پاراکلنیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان میلاد

v      معاون اداری مالی بیمارستان میلاد

v      عضو هیئت مدیره درمانگاههای فرهنگیان تهران

v      معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال 1392

 

ایمیل سازمانی:Pidar.r@iums.ac.ir

تلفن تماس:66702483

محل استقرار:معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی درمانی ایران -  اتاق شماره406

 

 

دورنما/ چشم انداز(Vision):

پیشرو در تامین سلامت مردم و اطمینان از دستیابی مشتریان و گروه­های ذینفع در داخل و خارج كشور، به خدمات هر چه بهتر، خوشنام در نزد گیرندگان خدمت در محیطی سرشار از آرامش.

 

بیانیه رسالت(Mission):

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی ایران مسئول مدیریت تامین،تسهيل، حفظ و ارتقاء سلامت و ارائه خدمات درمانی عادلانه به كل مناطق تحت پوشش شهرتهران (مناطق 2-5-6-9-18-21-22) و شهرستانهاي رباط کریم،شهریار،قدس،ملارد،بهارستان می­باشد.  اعتقاد ما بر آن است كه مي توانيم همواره با اتكال به خداوند متعال وتوجه به اصول اخلاقي وبهره گيري از خلاقيت­ها ونوآوري­هاي پرسنل درارتقاء كمي وكيفي خدمات موفق باشيم و سبب افزايش رضايتمندي مشتريان خود شويم.

 

هدف کلی:

مدیریت تامین،تسهيل، حفظ و ارتقاءکمی وکیفی خدمات سلامت به جامعه تحت پوشش

 

اهداف اختصاصی:

معاونت درمان در راستای مدیریت ارائه خدمات درمانی در مناطق تحت پوشش و به منظور ارتقای کیفیت خدمات با استفاده از الگوی­های استاندارد بهبود کیفیت، یکپارچگی در سیاستگذاری، برنامه ریزی، ارزشیابی، نظارت و تخصیص منابع عمومی، و کاهش سهم مردم از هزینه­های سلامت،  اهداف ذیل را دنبال می­کند. 

اهداف فوق به استناد سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ، برنامه­هاي توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور، سند ملی توسعه بهداشت و درمان کشورو سیاست­های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، تدوین گردیده است.

 

استراتژی­ها:        

v  همسو نمودن سیاستها و کارکردهای حوزه درمان منطبق با دستورالعملها و برنامه های نظام سلامت

v  افزایش اثربخشی و کارآیی اقتصادی عملکرد در نظام سلامت دانشگاه

v  تعالی خدمات بالینی مبتنی بر استانداردها و الگوهای مدیریت کیفیت  

v  تکریم مراجعین، مشتریان، ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت

v  مدیریت و توانمندسازی منابع

v  احصاء اصلاح و ارتقاء فرآیندهای ارائه خدمات در واحدهای حوزه درمان

v  توسعه و روزآمدی سیستم ثبت، جمع آوری و تحلیل داده ها

v  مدیریت نظام اعتباربخشی و ایجاد ساختار یکپارچه پایش، نظارت و ارزیابی 

 

ويژگي ممتاز ما :

  • وجود مديران توانا و مطلع
  • دارا بودن نيروي انساني متعهد و توانمند
  • برخورداري از حمايتهاي مسئولين محترم ارشد دانشگاه

 

ذینفعان:

ü       بیماران/همراهان/مراجعین

ü       کارکنان( پزشکان،پیراپزشکان و.....)

ü       مراکز/شبکه ها /سازمانهای وارگانهای دانشگاهی وغیر دانشگاهی

ü       معاونت درمان/سایر معاونتها

ü       دانشگاه/ سایر دانشگاه­ها/ نهادها

ü       وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

ü       سازمان­های بیمه­گر

ü       جامعه

 

محصولات/ خدمات :

v      هدايت و تعيين خط مشی های کلی جهت مراکز پزشکی و پيراپزشکی تحت پوشش

v      توسعه و بهسازی منابع (مالی ،نيروی انسانی ، فيزيکی ،تجهیزاتی وفناوری های نوین)

v      استانداردسازی و ارتقای کيفی خدمات

v      پاسخگوئی به شکايات و تکريم ارباب رجوع

v      سلامت کارکنان و مراجعين به مراكز تحت پوشش

v      مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی/ ستاد هدایت و ارجاع بیماران

v      تهيه و تجزيه و تحليل آمار و شاخص­های درمانی و اطلاع رسانی

v      امور نظارت و بازرسی مؤسسات پزشکی و پيراپزشکی

v      امور صدور پروانه­های مؤسسات پزشکی و پيراپزشکی

v      امور مددكاري،مصدومین ترافیکی وبیماریهای خاص

v      اعتبار بخشی مراکز دانشگاهی و غيردانشگاهی

v      امور پرستاری و مامائی

v      امور آزمایشگاه­ها

v      و....

 

مناطق تحت پوشش:

مؤسسات پزشکی و پيراپزشکی دانشگاهی و غيردانشگاهی واقع در مناطق تحت پوشش در شهرتهران (مناطق 2-5-6-9-18-21-22) و شهرستانهاي رباط کریم،شهریار،قدس،ملارد،بهارستان و كليه مراجعين به مناطق تحت پوشش اشاره شده.

 

فن­آوری­های پیشرفته:

سایت، اینترنت، اتوماسیون اداری، رایانه،فاکس، تلفن گویا، سیستم پیام کوتاه و.....

 

اولویت­های اخلاقی ما:

مهمترين منابع ما نيروي انساني است و مشاركت كليه مديران و كارشناسان را در تمامي امور معاونت درمان همواره در اولويت داريم .

ارتقاء كيفيت خدمات درمانی و مشتري مداري، حفظ کرامت انسانی و صيانت از حقوق بيماران ناشی از فلسفه، باور، ارزش و اولويت هاي اخلاقي ماست.

 

رویکرد ما در تعامل با جامعه و محيط پيرامون :

از مسئوليت­هاي اجتماعي خود هيچگاه صرف نظر نكرده و رعايت حقوق متقابل ساير بخش­هاي جامعه، جزئي از ارزش­هاي والاي ماست.

 

توجه ما به كاركنان :

مهمترين و با ارزش­ترين منابع ما نيروي انساني هستند و توانمند سازي و رضايت آن­ها جهت عملكرد مستقل و اعطاء اختيار كافي در تصميم گيري­ها جز اهداف اصلي ماست.

 

فلسفه، ارزش­ها، اعتقادات، باورها :

v      دسترسی عادلانه به خدمات

v      بهره­مندی عادلانه از خدمات

v      پایبندی به اصول و ارزش­ها و كرامت انسانی و حقوق مشتریان

v      پایبندی به اصول علمی و استانداردها

v      ارائه خدمات موثر و كارآمد

v      تمركز بر سه محور:

·         فرآیند نگری

·            مشتری­مداری

ارتقاء مستمر با هدف افزایش رضایت­مندی ارائه­دهندگان وگیرندگان خدمت