دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences



مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه (س) صیانت از حقوق مردم

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ | 
برنامه های اجرا شده:
  1. اصلاح ساختار فیزیکی بیمارستان و جانمایی واحدهابه منظور تسریع گردش کاربیماران  و افزایش رضایتمندی آنان،ازجمله راه اندازی بخش های  پاراکلینیکی در ساختمان تازه تاسیس درمانگاه در یک موقعیت مکانی که شامل واحدهای آزمایشگاه و کلینیک های فوق تخصصی و تخصصی مرکز ، واحد ارتودنسی و دندانپزشکی ، گفتار درمانی ، روانشناسی بالینی، فوتو گرافی ، کاردرمانی، فیزیو تراپی  ، مدارک پزشکی و بایگانی راکد پرونده های بیماران می باشدو همچنین نصب تابلوهای راهنمایطبقات کلینیک بیمارستان
  2.  افتتاح بخش های جدید و بالا بردن سطح کیفی هتلینگ بیماران
  3. ارتقاء سطح ایمنی بیماران و کارکنان با بروز کردن اکثر تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان ( اتاق های عمل ، رادیولوژی ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، و ....)
  4. راه اندازی واحدهای پاراکلینیک آزمایشگاه و رادیولوژی به منظور عدم ارجاع بیمار به سایر مراکز
  5. راه اندازی سامانه نوبت دهی  تلفنی ، اینترنتی  و  app androidبه بیماران درمانگاه
  6. ارتقاء نظام رسیدگی به شکایات بیماران در قالب برگزاری جلسات تجزیه و تحلیل شکایات به صورت FMEA و دادن بازخورد به واحدهای مربوطه و رفع اشکالات موجود در جهت بالا بردن میزان  درصد رضایت مندی بیماران از مرکز
  7. پیگیری روزانه  و تماس با بیمارانی که از بخش اورژانس بصورت رضایت شخصی مرکز را ترک می کنند توسط کارشناس حقوقی مرکز و گزارش به مدیریت در جهت رفع مشکلات موجود در مرکز
  8.  برگزاری آموزش های همگانی ارتقاء سلامت در واحد درمانگاه  به بیماران و همراهان
  9.  انجام فرایند اخذ رضایت آگاهانه از بیماران  توسط پزشکان معالج حین ویزیت  در درمانگاه
  10.  ساختن نمازخانه جدید در محوطه بیمارستان  به تفکیک وضوخانه برای بانوان و آقایان
  11.  دایر شدن بوفه
  12.  اضافه شدن دو دستگاه ATM به سیستم  ( جمعا سه دستگاه :یک عدد در سالن  اورژانس – یک عدد در درمانگاه – یک عدد در واحد ترخیص و درآمد بیمارستان)
  13.  وجود فردی تحت عنوان بیمار یار در جهت کوتاه کردن چرخه پذیرش بیماران در مرکز و انتقال بیماران از پذیرش به بخش ها و ارائه راهنمایی های لازم توسط ایشان
  14.  استقرار دستگاه کپی جهت پاسخگویی به بیماران
برنامه های در دست اجرا:
  1. به روز رسانی وب سایت مرکز با توجه به رعایت تمام موارد درخواست شده در سنجه های اعتبار بخشی ملی در خصوص منشور حقوق بیمار
  2. تکثیر مجله سلامت بیماران در خصوص آشنایی بیماران مرکز به اعمال جراحی مرکز و ارائه آموزش های ارتقائ سلامت و خود مراقبتی بیماران در آن مجله
  3. الویت دادن به خدمات ارائه شده در بخش اورژانس و اصلاح  شاخص های واحد اورژانس ازجمله شاخص انتظار بیماران در اورژانس و مدت انتظارجهت عمل بیماران اورژانسی
  4. برنامه ریزی جهت کاهش  لیست بیماران در انتظاراعمال جراحی الکتیو از طریق توزیع متوازن بیماران بین اساتید محترم مرکز و ....



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 295 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر